maandag 7 november 2011

Mijn boek!

Hii,
sorry dat ik zo lang niks meer heb gepost maar ik heb het een beetje druk.
Ik heb een paar weekjes terug een boek uit de kast getrokken om te gaan lezen, eerlijk gezegd leek het me eerst
niks vanwege de knullige titel maar het boek was zo mooi!
Laat ik jullie maar zeggen over welk boek ik het heb, namelijk ik over Torak en Wolf.
Zoals ik al zei: Het boek heeft een knullige titel, in het Nederlands dan.
In  het Engels heet het namelijk Wolf brother.
Hier staat waar het over gaat:

In de diepe duisternis van het Woud komt het Kwaad snel en geruisloos naderbij... Bij de volgende volle maan zal het onoverwinnelijk zijn. Alleen de twaalfjarige jongen Torak kan het Kwaad nog stoppen, maar hij is gewond en op de vlucht. Hij is een buitenstaander, net als zijn vader was, en hij heeft maar zelden andere mensen ontmoet. Nu is zijn vader dood, vermoord door een enorme beer, en Torak wordt achtervolgd. Hij moet zien te overleven met als enige bondgenoot een wolfsjong en als enige wapens zijn vaardigheden als jager en verzamelaar. Kan hij het Kwaad verslaan voordat het te laat is?

De twaalfjarige Torak heeft op het sterfbed van zijn vader beloofd naar de bergen in het noorden te trekken om de Wereldgeest te vragen het woud te verlossen van de demon die in de gedaante van een enorme beer over het woud heerst. Samen met een jonge wolf (zij verstaan elkaar en Wolf is zijn gids naar de berg van de wereldgeest), belanden zij in zeer gevaarlijke situaties. Later voegt het meisje Renn zich bij hen. Een spannend, goed geschreven verhaal dat zich ongeveer 6.000 jaar geleden afspeelt.

Dat is dus deel1
hier de voorkant van het boek, wat ikzelf niet echt een geweldige voorkant vind...



En dan nu een inkijkexemplaar:



een voorproefje.

Ik heb deel 2 ook gelezen.
Ook heel erg mooi!
En de delen passen goed in elkaar.
De voorkant van dit boek vind ik veel mooier


lees ook de achterkant als je wilt weten waar dit geweldige deel 2 over gaat.


ik hoop dat je het kunt lezen.
In dit boek vind ik de volger [de torokoth]
heel erg eng omschreven en ook zijn enge kakellach.
Ik heb er s'avonds toch soms wel met angst diep onder mijn dekens gekropen aan gedacht.
En dan nu een inkijkexemplaar:



Je kunt de zin op het einde niet helemaal lezen maar ja.

Mijn mening over de twee boeken:
Toen ik het boek voor het eerst in mijn handen had leek het meniks, maar toen ik was gaan lezen was het zo mooi.
Het is prachtig omschreven en elk hoofdstuk eindigt zo spannend dat je wel verder moet lezen.
De band tussen wolf en Torak is heel groot, en je kunt lezen dat ze niet zonder elkaar kunnen.
Er gebeuren een hele boel leuke spannende dingen in het verhaal en hij komt op veel bijzondere plekken die tot op de detail zijn omschreven en het lijkt dat je er zelf in zit!
Ik verlang soms gewoon om in de tijd van Torak,Wolf en Renn te leven in plaats van school en computer :P

eind cijfer: 10
maar er zijn trouwens nog 5 delen hierna dus ik ben nog lang niet uitgelezen.
Ik hoop dat jullie van mijn post hebben genoten!
hebben jullie ook wel eens een deel gelezen van Torak en wolf, laat een reactie achter.
Kusjes Floor

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...