zaterdag 30 juni 2012

Koekjes bakken

Hii,

de vakantie is voor mij al een tijdje bezig.
En dat betekent dus als je niks te doen hebt, dat de verveling toeslaat.
En daarom ben ik gister koekjes gaan bakken.
Eigenlijk zijn ze voor Pasen, maar toen ben ik te lui geweest ze te bakken.
dus heb ik dat gister gedaan. Het waren boterkoekjes. En ik vond het eerst heel raar
dat er alleen maar bakpoeder, 125 gram boter en een eigeel bij moest, want ik dacht dat
melk er ook altijd bij hoorde. Maar ze heten niet voor niets ''boterkoekjes''.
Nou ja, die ben ik dus gaan bakken, en uiteindelijk kwam ik uit op 47 koekjes,
waarvan ik er twee meteen heb opgegeten, en toen heb ik de 45 koekjes eerlijk verdeeld over
mijn moeder, vader, broertje en zus.
Maar voordat ik dat heb gedaan heb ik de koekjes nog geglazuurd, met glazuur poeder (of zo) en eiwit erbij. Daarna heb ik er een soort van eetbaren stickertjes opgedaan. :)

Foto:



















Yummie!
het glazuur ziet er niet overal even prachtig uit maarja.
Ik ben trouwens ook niet goed in bakken, dus het is echt
een wonder dat deze koekjes qua smaak echt heerlijk zijn.

van dichterbij:
















zoals je kunt zien heeft elk koekje een eetbare sticker.
En misschien kunnen jullie ook zien dat deze stiskers
over een boek gaan.
Over een prentenboek wat ik vroeger best vaak heb gelezen.
Ik weet alleen niet meer hoe het boek heet :P

en als laatst nog van heel dicht bij:
















Zoals je kunt zien zittern er allemaal rare dingen in,
dat zijn volkoren dingetjes.
Ik moest het deeg uitrollen en ik had geen normaal bloem meer,
dus toen had ik maar volkoren bloem gepakt, en hier dus het resultaat!

Maar ja, we hebben er dus al heerlijk van gesmuld, en het is gelukkig best een succes
geworden.
Reacties zijn altijd welkom, en volgers ook natuurlijk.
Ik hoop dat jullie de post leuk vonden. :)


greetzz

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...