vrijdag 27 juli 2012

Smoothie's maken

Hii,

gister heb ik met mijn zus smoothie's gemaakt.
En dit is een soort diy voor smoothies maken alss je nog niet weet hoe dat moet.
en anders wil ik jullie gewoon een soort van fotoverslagje laten zien van hoe we smoothie's maken.

ik begin met de ingredienten die wij hebben gebruikt: 















wij hebben een kwart van een watermeloen gebruikt, twee mango's, aardbeien, en een citroen.
Maar natuurlijk kun je ook ander fruit gebruiken voor de smoothie die je maakt.

de rest van de benodigdheden:
 














je heb nog een snijplank nodig om het fruit op te snijden,
een mesje om het fruit te snijden of schillen,
een vergiet om de stukken fruit achteraf te wassen,
en een blender om het fruit te mixen.

we zijn begonnen met de aardbeien van hun groene ding (ik weet niet hoe het heet)
te ontdoen en het in het vergiet te stoppen:



 











zoals je ziet liggen ze in het vergieten en kunnen ze gewassen worden.


daarna doe je het fruit in de blender:



















en toen gingen we verder met de meloen:



















je snijd het eetbare gedeelte uit de meloen, verwijderd de pitjes,
en stopt ze in de blender.

toen wilde we aan de mango beginnen maar die waren nog niet rijp,
dus toen hebben we voor appels gekozen:















we hebben een grote appel en een kleine appel gekozen.



dan snijd je ze zonder klokhuis en steeltje in stukjes in het vergiet:
















daarna stop je ze met schil in de blender (de schil word toch vermalen en het is ook gezonder) :
 


















dan doe je er nog het sap van een halve citroen bij:
 














En dan mixen maar!
wij hebben op onze blender een smoothie stand,
en in die stand hebben we het fruit gemixt.

En dan heb je op het einde een heerlijke smoothie:















Ik heb er heerlijk van genoten in dit warme weer.
Helaas is de hitte alweer bijna afgelopen want vanaf morgen
word het in een klap weer herfst.
Ik hoop dat jullei wat hebben gehad aan mijn diy,
of het leuk vonden om naar mijn smoothie foto verslagje te kijken.


xoxo

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...